Symulacje komputerowe zamieszczone na stronie Urzędu Miasta wyglądają przepięknie! Kilka z nich prezentujemy poniżej. Pełna nazwa obiektu to: TOR SANECZKOWO-BOBSLEJOWO-SKELETONOWY NA GÓRZE PARKOWEJ W KRYNICY-ZDROJU.
Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, jak ogromne znaczenie dla regionu będzie miała taka inwestycja. Nie mówiąc już o sportowcach, którzy będą mieli doskonały obiekt do treningów oraz miejsce do spotkań i zjazdów.
Oto parametry techniczne toru w Krynicy:
- Długość toru całkowita – 1709,0 m.
- Długość toru start-meta – 1613,0 m.
- Poziom startu – 718,0 m npm
- Poziom mety – 600,3 m npm
- Maksymalna prędkość – ~ 135 km/h.
- Strefa hamowania – ~ 300 m
- Różnica wysokości (start – meta) – 118 m
- Średnie nachylenie – 9,4 %
- Całkowita ilość wiraży (prawe/lewe) – 17 ( 9 / 8)
Podstawowe zalety lokalizacji toru na Górze Parkowej to:
- istniejący naturalny tor saneczkowy
- silne środowisko saneczkowe deklarujące pełne zaangażowanie w prace i utrzymanie toru
- „czysty” stan własnościowy terenu
- deklaracja Gminy w zakresie współfinansowania inwestycji
- dobre skomunikowanie z Krakowem (budowa w przyszłości autostrady A4 z odbiciem na Nowy Sącz i Krynicę), dostępność lotnisk: w Krakowie, Rzeszowie i na Słowacji
- Góra Parkowa to również teren gdzie zostaną odtworzone przez Polskie Koleje Linowe Zakopane sp. z o.o. trasy narciarskie
- w pobliżu dolnej stacji kolei linowej prywatny inwestor zmodernizuje hotel, będący w przyszłości zapleczem dla toru
Stałe elementy towarzyszące torowi:
- pomieszczenia startu sanek, pomieszczenia startu bobslejów
- start sanek kobiet i dwójek mężczyzn, budynek mety, budynek wagi
- urządzenia chłodnicze
- miejsca VIP i miejsca publiczności
- pomieszczenia komentatorów i mediów
- punkt medyczny i laboratorium antydopingowe
- sale szkoleniowe i konferencyjne (sędziowie, delegaci itp.)
- zespół sanitariatów i toalet, szatnie dla poszczególnych ekip (około 20 szatni)
- kawiarnie, restauracje, system parkingów
- wymóg formalny: droga dojazdowa do transportu sprzętu od mety do startu
- elementy pokrycia toru (od deszczu i śniegu)
Poniżej przedstawiamy plan trasy.
Wstępnie ukończenie toru przewiduje się na rok 2008. Jednak plany zrewiduje rzeczywistość.
Na podstawie materiałów dostępnych na stronie Urzędu Miasta Krynica Zdrój.
tor powinien powstać jest
to szansa na rozwój krynicy
😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡